KÖVET – Közlekedési Változások Egységes Támogatórendszere

Ideiglenes közlekedési változások (pl. vágányzárak, útlezárások, rendezvények, megállóhely-áthelyezések stb.) folyamatmenedzsmentje informatikai rendszerrel támogatva.

A KÖVET rendszert teljes egészében az eKÖZIG Zrt. fejlesztette a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. részére. 2018. óta szerződött szakértő partnerként folyamatosan üzemeltetjük a rendszert a BKK saját IT infrastruktúráján.

A fejlesztés indokoltsága

Probléma: Az ideiglenes közlekedési változásokra vonatkozó intézkedések minden részletét BKK-s kollégáknak kell rögzíteniük, ami felesleges leterheltséget okoz.

Cél: Az üzleti világban már ismert és elterjedt osztott web-es rendszerekkel az ügyfél oldalra delegálható az ügyintézési folyamatok adatbeviteli feladatainak egy része.

A projekt kiterjedése, az általa érintett területek

  • Közlekedésszervezés: Közlekedési változásokra vonatkozó bejelentések kezelése, belső munkafolyamatok
  • Egyéb érintett BKK szakterületek: Szolgáltatásmenedzsment, BKK Infó, Stratégia és Innováció, Forgalomfelügyelet
  • BKÜ szakterületek: Bevételbiztosítási Szolgáltatások, Tájékoztatás
  • Partnerkapcsolat kezelés: Felhasználó nyilvántartás, adatok karbantartása
  • Igénybejelentés kezelés: Területfoglalási igény bejelentése e-űrlapon, térképes ábrázolással, web-es felületről
    • Bejelentések érkeztetése – bejelentések alapján szükséges intézkedések megtervezésének IT támogatása – igények véglegesítése a bejelentővel
    • Paraméterezhető értesítési rendszer a feldolgozási folyamatok változásairól
  • Döntéshozatal: Bejelentés elbírálása, jóváhagyása
  • Elemzések, riportok: Ad-hoc lekérdezések készítése, standard riportok

A projekt eredményei

Üzleti eredmények

  • Az ideiglenes közlekedési változásokra vonatkozó bejelentések megtételének korszerűsítése 7*24 órás web-es bejelentési felület biztosításával.
  • A külső szereplőktől beérkezett igények feldolgozásának korszerűsítése munkafolyamat vezérelt IT megoldással.
  • A munkafolyamatok átláthatósága, státuszuk követhetősége.
  • Döntési folyamat korszerűsítése csoportmunkát támogató IT megoldással.
  • Az üzleti tevékenység adatainak elemezhetősége, statisztikák, standard és ad-hoc riportok biztosítása.
  • Ügyintéző függetlenség biztosítása a feladatok munkatársak közötti delegálhatóságával, a feladatok státuszjelzésével (aktív-lezárt).
  • Fejlesztő függetlenség biztosítása az üzleti paraméterek kezelésében, az adatok tovább-feldolgozhatóságában, a továbbfejleszthetőségben.
  • Az üzleti folyamatok optimalizálása a szabályozási feltételek aktualizálásával, munkafolyamatok automatizálásával, valamint korszerű, szabványos IT megoldások alkalmazásával.
  • Az adatkezelési és üzletmenet biztonság erősítése.
  • A rendszer gazdaságos üzemeltethetősége, fenntarthatósága (értékmegőrző rugalmas bővíthetőség, skálázhatóság, alacsony TCO).

Műszaki eredmények

  • BKK által biztosított infrastruktúrára optimalizált, a leggyakoribb böngészőkkel futtatható web-es technológián alapuló alkalmazás szállítása.
  • A személyi adatkezelés, hálózati adatforgalom IT biztonságának biztosítása a már meglévő BKK belső hálózati (Active Directory) azonosítási rendszer integrálásával.
  • Az adatbevitelben minimalizált a hibás, hiányos adatbevitel lehetősége.
  • A BKK által biztosított technológiákra fejlesztett automatikus visszajelzési rendszer a felhasználó által feliratkozható események bekövetkezéséről.
  • A rendszer adatmodellje tartalmazza valamennyi, az üzleti és üzemeltetési szempontok szerint történő elemzéshez, riportoláshoz szükséges adatot, biztosítja az ezekhez szükséges összefüggések létrehozhatóságát.
  • Gyors, kényelmes, ergonomikus kezelhetőséget biztosító, a magyar karakterkészletet kezelő felhasználói felület.
  • A szállított rendszert a BKK tudja üzemeltetni.

A projekt sikertényezői

  • Gyorsabb, átláthatóbb munkavégzés a közösségi közlekedést érintő korlátozások bejelentésének egycsatornássá tétele által.
  • A közlekedési rendek előkészítéséhez szükséges munkafolyamatok egyszerűsödnek, a BKK érintett szakterületei ill. külső partnerek közötti kommunikáció egységes, online, átlátható közös felületen keresztül történik, gyorsabbá válik az információáramlás, a reakcióidő csökken.
  • Gyors kimutatásokat, vezetői riportokat, státuszokat lehet lekérdezni, így átláthatóan – akár térképes felületen – megtekinthetők egy adott időszak alatti korlátozások.