KÖVET – Közlekedési Változások Egységes Támogatórendszere
Ideiglenes közlekedési változások (pl. vágányzárak, útlezárások, rendezvények, megállóhely-áthelyezések stb.) folyamatmenedzsmentje informatikai rendszerrel támogatva.
A KÖVET rendszert teljes egészében az eKÖZIG Zrt. fejlesztette a Budapesti Közlekedési Központ Zrt. részére. 2018. óta szerződött szakértő partnerként folyamatosan üzemeltetjük a rendszert a BKK saját IT infrastruktúráján.
A fejlesztés indokoltsága
Probléma: Az ideiglenes közlekedési változásokra vonatkozó intézkedések minden részletét BKK-s kollégáknak kell rögzíteniük, ami felesleges leterheltséget okoz.
Cél: Az üzleti világban már ismert és elterjedt osztott web-es rendszerekkel az ügyfél oldalra delegálható az ügyintézési folyamatok adatbeviteli feladatainak egy része.
A projekt kiterjedése, az általa érintett területek
- Közlekedésszervezés: Közlekedési változásokra vonatkozó bejelentések kezelése, belső munkafolyamatok
- Egyéb érintett BKK szakterületek: Szolgáltatásmenedzsment, BKK Infó, Stratégia és Innováció, Forgalomfelügyelet
- BKÜ szakterületek: Bevételbiztosítási Szolgáltatások, Tájékoztatás
- Partnerkapcsolat kezelés: Felhasználó nyilvántartás, adatok karbantartása
- Igénybejelentés kezelés: Területfoglalási igény bejelentése e-űrlapon, térképes ábrázolással, web-es felületről
- Bejelentések érkeztetése – bejelentések alapján szükséges intézkedések megtervezésének IT támogatása – igények véglegesítése a bejelentővel
- Paraméterezhető értesítési rendszer a feldolgozási folyamatok változásairól
- Döntéshozatal: Bejelentés elbírálása, jóváhagyása
- Elemzések, riportok: Ad-hoc lekérdezések készítése, standard riportok
A projekt eredményei
Üzleti eredmények
- Az ideiglenes közlekedési változásokra vonatkozó bejelentések megtételének korszerűsítése 7*24 órás web-es bejelentési felület biztosításával.
- A külső szereplőktől beérkezett igények feldolgozásának korszerűsítése munkafolyamat vezérelt IT megoldással.
- A munkafolyamatok átláthatósága, státuszuk követhetősége.
- Döntési folyamat korszerűsítése csoportmunkát támogató IT megoldással.
- Az üzleti tevékenység adatainak elemezhetősége, statisztikák, standard és ad-hoc riportok biztosítása.
- Ügyintéző függetlenség biztosítása a feladatok munkatársak közötti delegálhatóságával, a feladatok státuszjelzésével (aktív-lezárt).
- Fejlesztő függetlenség biztosítása az üzleti paraméterek kezelésében, az adatok tovább-feldolgozhatóságában, a továbbfejleszthetőségben.
- Az üzleti folyamatok optimalizálása a szabályozási feltételek aktualizálásával, munkafolyamatok automatizálásával, valamint korszerű, szabványos IT megoldások alkalmazásával.
- Az adatkezelési és üzletmenet biztonság erősítése.
- A rendszer gazdaságos üzemeltethetősége, fenntarthatósága (értékmegőrző rugalmas bővíthetőség, skálázhatóság, alacsony TCO).
Műszaki eredmények
- BKK által biztosított infrastruktúrára optimalizált, a leggyakoribb böngészőkkel futtatható web-es technológián alapuló alkalmazás szállítása.
- A személyi adatkezelés, hálózati adatforgalom IT biztonságának biztosítása a már meglévő BKK belső hálózati (Active Directory) azonosítási rendszer integrálásával.
- Az adatbevitelben minimalizált a hibás, hiányos adatbevitel lehetősége.
- A BKK által biztosított technológiákra fejlesztett automatikus visszajelzési rendszer a felhasználó által feliratkozható események bekövetkezéséről.
- A rendszer adatmodellje tartalmazza valamennyi, az üzleti és üzemeltetési szempontok szerint történő elemzéshez, riportoláshoz szükséges adatot, biztosítja az ezekhez szükséges összefüggések létrehozhatóságát.
- Gyors, kényelmes, ergonomikus kezelhetőséget biztosító, a magyar karakterkészletet kezelő felhasználói felület.
- A szállított rendszert a BKK tudja üzemeltetni.
A projekt sikertényezői
- Gyorsabb, átláthatóbb munkavégzés a közösségi közlekedést érintő korlátozások bejelentésének egycsatornássá tétele által.
- A közlekedési rendek előkészítéséhez szükséges munkafolyamatok egyszerűsödnek, a BKK érintett szakterületei ill. külső partnerek közötti kommunikáció egységes, online, átlátható közös felületen keresztül történik, gyorsabbá válik az információáramlás, a reakcióidő csökken.
- Gyors kimutatásokat, vezetői riportokat, státuszokat lehet lekérdezni, így átláthatóan – akár térképes felületen – megtekinthetők egy adott időszak alatti korlátozások.