Élethelyzet alapú megoldás
A járások
létrehozásával a jogszabályváltozásokból eredően a Polgármesteri Hivatal
ügyintézést támogató e-ügyintézési rendszerének továbbfejlesztése,
adatfrissítések elvégzése válik szükségszerűvé. Ennek értelmében a Hivatal
által továbbra is ellátandó hatósági ügyek feltérképezése valósul meg elsőként.
A megoldás egy élethelyzet-kezelő Települési Tájékoztató Rendszer
kialakítására irányul. Az egyes
élethelyzetekhez kapcsolódó ügyleírások felhasználóbarát
alapon az egyszerűbb ügyintézés jegyében kerültek, illetve kerülnek
folyamatosan vizsgálat alá. Emellett az ügyintés megkönnyítése végett, a
fastruktúra jogi átvilágítására is sor került, aktualizálva az ügyleírásokat.
A Települési
Tájékoztató rendszer lényegében egy rugalmas
hírportál, ahova felkerül a hivatali ügyintézéssel kapcsolatos számos
információ, továbbá minden indítható ügyhöz jogi segítség áll majd
rendelkezésre.
A Települési Tájékoztató Rendszer felépítése az élethelyzeteknek megfelelően, a különböző korcsoportok problémáinak
figyelembevételével kerül kialakításra. Az így felépített rendszerben
könnyen választ kaphat az érdeklődő például a következő kérdésekre:
-
Ha két fiatal össze akar házasodni, mennyivel
előtte kell bejelentkezni az anyakönyvvezetőhöz?
-
Születési anyakönyvi kivonattal kapcsolatban
felmerülő kérdések.
-
Mikor és hol kell a gyermeket beírattatni az
óvodába, iskolába?
-
Mikor van tankönyvosztás, mennyibe kerül egy
gyermek beiskolázása?
-
Továbbtanulással kapcsolatos információk.
-
Szünidei munkavégzés lehetőségei.
-
Munkavállalás kérdései.
-
Vállalkozási információk.
-
Munkahely elvesztése esetén mik a tennivalók.
-
Nyugdíjjal kapcsolatos kérdések.
-
Halotti anyakönyvi kivonat igénylése.
A tájékoztató
rendszer innovatív jellegét hangsúlyozza,
hogy az ügyleírásokat, információkat az ügyfél az eddigi országosan elterjedt
gyakorlat szerinti, ügyenkénti megközelítés helyett élethelyzet megközelítésben
érheti majd el, számottevően segítve ezzel a tájékozódását és átláthatóvá téve
valamennyi kapcsolódó ügyet.
A tartalom
hatályos jogszabályoknak való megfelelését jogszabály nyomon követő rendszer
biztosítja, amely e-mailen jelzi, ha valamely élethelyzetet
jogszabály-módosítás érint.
Ügyleírások
jellemzői:
- Egységes
felépítés kialakítása;
- Lenyitható
fülek, könnyebb kezelhetőség;
- Csak
az jelenik meg, ami mögött tartalom van;
- Az
ügyleírások egyes elemeire az ügyfél rá tud kattintani, így csak az a
része jelenik; meg az ügyleírásnak, amely érdekli;
- Minden
egyes ügyleíráshoz rendelhető ügyintéző vagy iroda;
- Jogszabályi
hivatkozás az njt.hu-ra;
- Jogszabályi
változások nyomon követésének biztosítása.
Feltöltött
dokumentumok jellemzői:
- Összegyűjtött
formanyomtatványok;
- Dokumentumok
összegyűjtése keresővel;
- QR
kód a mobilalkalmazások számára pl. a formanyomtatványok letöltéséhez;
- Általános
Nyomtatványkitöltős dokumentumok online beküldésre pl. adó területen.