Élethelyzet alapú megoldás

A járások létrehozásával a jogszabályváltozásokból eredően a Polgármesteri Hivatal ügyintézést támogató e-ügyintézési rendszerének továbbfejlesztése, adatfrissítések elvégzése válik szükségszerűvé. Ennek értelmében a Hivatal által továbbra is ellátandó hatósági ügyek feltérképezése valósul meg elsőként. A megoldás egy élethelyzet-kezelő Települési Tájékoztató Rendszer kialakítására irányul.  Az egyes élethelyzetekhez kapcsolódó ügyleírások felhasználóbarát alapon az egyszerűbb ügyintézés jegyében kerültek, illetve kerülnek folyamatosan vizsgálat alá. Emellett az ügyintés megkönnyítése végett, a fastruktúra jogi átvilágítására is sor került, aktualizálva az ügyleírásokat.

 A Települési Tájékoztató rendszer lényegében egy rugalmas hírportál, ahova felkerül a hivatali ügyintézéssel kapcsolatos számos információ, továbbá minden indítható ügyhöz jogi segítség áll majd rendelkezésre.


A Települési Tájékoztató Rendszer felépítése az élethelyzeteknek megfelelően, a különböző korcsoportok problémáinak figyelembevételével kerül kialakításra. Az így felépített rendszerben könnyen választ kaphat az érdeklődő például a következő kérdésekre:

-   Ha két fiatal össze akar házasodni, mennyivel előtte kell bejelentkezni az anyakönyvvezetőhöz?

-   Születési anyakönyvi kivonattal kapcsolatban felmerülő kérdések.

-   Mikor és hol kell a gyermeket beírattatni az óvodába, iskolába?

-   Mikor van tankönyvosztás, mennyibe kerül egy gyermek beiskolázása?

-   Továbbtanulással kapcsolatos információk.

-   Szünidei munkavégzés lehetőségei.

-   Munkavállalás kérdései.

-   Vállalkozási információk.

-   Munkahely elvesztése esetén mik a tennivalók.

-   Nyugdíjjal kapcsolatos kérdések.

-   Halotti anyakönyvi kivonat igénylése. 

A tájékoztató rendszer innovatív jellegét hangsúlyozza, hogy az ügyleírásokat, információkat az ügyfél az eddigi országosan elterjedt gyakorlat szerinti, ügyenkénti megközelítés helyett élethelyzet megközelítésben érheti majd el, számottevően segítve ezzel a tájékozódását és átláthatóvá téve valamennyi kapcsolódó ügyet.

A tartalom hatályos jogszabályoknak való megfelelését jogszabály nyomon követő rendszer biztosítja, amely e-mailen jelzi, ha valamely élethelyzetet jogszabály-módosítás érint.

Ügyleírások jellemzői:

  • Egységes felépítés kialakítása;
  • Lenyitható fülek, könnyebb kezelhetőség;
  • Csak az jelenik meg, ami mögött tartalom van;
  • Az ügyleírások egyes elemeire az ügyfél rá tud kattintani, így csak az a része jelenik; meg az ügyleírásnak, amely érdekli;
  • Minden egyes ügyleíráshoz rendelhető ügyintéző vagy iroda;
  • Jogszabályi hivatkozás az njt.hu-ra;
  • Jogszabályi változások nyomon követésének biztosítása.

Feltöltött dokumentumok jellemzői: 

  • Összegyűjtött formanyomtatványok;
  • Dokumentumok összegyűjtése keresővel;
  • QR kód a mobilalkalmazások számára pl. a formanyomtatványok letöltéséhez;
  • Általános Nyomtatványkitöltős dokumentumok online beküldésre pl. adó területen.